以前只知道這首歌是說夢想,但今天再拿出來聽,才發現這原來是可以對上帝唱的歌
是走在神所賜下的夢(呼召)中的歌
因為走在神的呼召裡,常常就會看見自己的軟弱和有限,但神要我們不要走回頭路,因為再信靠祂就會前進
或許靠我的力量不行,但是神祢可以
神總是要我們記得起初的愛,愛神的心還有神愛我們的心.
當經歷生命的風浪時刻,要回想神曾經的教導,再跟隨著神的愛走
就如聖經腓4:13『 我靠著那加給我力量的,凡事都能做。』
跟大家分享這首歌:I believe in you
--------------------------------------------------->

Lonely
The path you have chosen
A restless road
No turning back
One day you
Will find your light again
Don’t you know
Don’t let go
Be strong
 
Follow your heart
Let your love lead through the darkness
Back to a place you once knew
I believe I believe I believe in you
 
 Celine Dion

Tout seul
 all alone 
Tu t'en iras tout seul
 you'll go all alone 
Coeur ouvert
 open heart 
A L'univers
 to the universe  
Poursuis ta quête
 continue your search   
Sans regarder derrière
without looking back
N'attends pas
don't wait
 Que le jour
 the day
Se leve
 raise

Suis ton etoile
 I'm your star
Va jusqu'où ton reve t'emporte
 go where your dream takes you
Un jour tu le toucheras
 one day you'll find it
Si tu crois si tu crois si tu crois
 if you believe, if you believe if you believe
En toi
 in you 

Suis la lumière
 I'm the light
N'éteins pas la flamme que tu portes
 don't put out the flame you have
Au fonds de toi souviens-toi
 remember yourself from the bottom of your heart
Que je crois que je crois que je crois
I believe I believe I believe
Que je crois
 I believe
En toi 
in you
 
Follow your dreams
Be yourself an angle of kindness
There’s nothing your can not do
I believe I believe I believe in you
 
Someday I’ll find you
Someday you’ll find me too
And when I hold you close
I’ll know that it’s true
 
中文翻議:
寂寞
你選擇了這條路
奔波紛擾
不能回頭
 
有一天
你會再找到你的光明
你知道的
別放棄
要堅強
 
追隨你的心
讓愛引領你通過黑暗
回到從前熟悉的地方
我相信我相信我相信
你能
 
 Celine Dion

一人
你將一人獨行
 打開心房 
朝向宇宙
 繼續尋找 
不要回頭
別等
時光
再來
 
我是你的明星
由夢帶著你走
 有一天你將找到
 如果你相信,你相信,你相信
 你自己
 
 我是光源
別把你的火苗撲滅
 從心深處記得你自己
我相信,我相信,我相信
我相信
你能
 
 
追隨你的夢
做你自己,一個和善的天使
沒有什麼事你不能做到
我相信我相信我相信
你能
 
有一天我會找到你
有一天你也會找到我
當我緊緊擁抱住你
我知道夢想已經成真
arrow
arrow
    全站熱搜

    amy76212 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()